Energiakauppaliiketoiminta

Energiakauppaliiketoiminta

Vuosi 2015 oli energiakaupassa tapahtumia täynnä. Kehitystyötä tehtiin erityisesti asiakaskokemukseen liittyvissä prosesseissa. Tästä hyvänä esimerkkinä on laskun maksamiseen ja sisältöön liittyvän asiakaspalvelun siirtäminen yhteistyökumppanillemme. Järjestelystä saadut hyödyt ovat olleet suuremmat kuin aluksi odotettiin. Muutoksella tarjosimme asiakkaillemme laskuihin liittyvään asiakaspalveluun pidemmät aukioloajat sekä monikanavaiset tavat keskustella laskuihin liittyvistä asioista. Kehitystyötä tehtiin myös asiakkuuden- ja kontaktienhallintaan liittyvien tietojärjestelmien parissa. Tavoitteemme on nopeuttaa vastausaikaamme asiakasyhteydenottoihin ja toimenpiteisiin.

Asiakastyytyväisyyttä mittaamme laajalla asiakaspalvelututkimuksella kerran vuodessa, ja analysoimme tulokset kehittääksemme ja parantaaksemme palvelua. Asiointimielikuvamme on pysynyt hyvällä tasolla, ollen 8,46, ja yritysmielikuvamme saa arvosanaksi 8,40 asteikolla 4-10.

Sähköinen asiakaspalvelukanavamme KSS Online on yksi kehityskohteistamme. Vuoden lopussa lähes kolmannes KSS Energian asiakkaista oli rekisteröitynyt KSS Online-palvelun käyttäjäksi. Haasteena on saada rekisteröityneet asiakkaamme myös aktiivisiksi palvelun käyttäjiksi.

Sähkön myynnissä oli kasvua edelliseen vuoteen verrattuna yli 3 prosenttia. Myydyn sähköenergian määrässä rikoimme 1 300 gigawattitunninrajan. Asiakasmäärä pysyi edellisen vuoden tasolla. Vahvan tuotanto- ja kumppanirakenteemme ansiosta myimme sähköä joinakin kuukausina myös tukkumarkkinoille.

Tuotekehityksessä etsimme jatkuvasti uusia tuotteita ja palveluja. Asiakkaillemme lanseerattiin kaksi uutta sähköenergiatuotetta, KSS Metsä ja KSS Tuuli. Molemmat tuotteet edustavat ympäristöystävällisillä energialähteillä tuotettua sähköenergiaa.

Jatkamme vahvaa sähköenergiatuotteiden ja palveluiden tuotekehitystä. Olemme aktiivisia ja ratkaisukeskeisiä sähköenergian myyjiä, ja meidän tavoitteenamme on tarjota KSS Energian asiakkaille yhä kilpailukykyisempiä ja innovatiivisempia ratkaisuita helpottamaan kuluttajien arkea ja edistämään yritysasiakkaidemme liiketoimintaa.