Tekninen palvelu
Tekninen palvelu vastaa sähköverkkojen ylläpidosta, sähkö- ja lämpöverkkojen teknisestä asiakaspalvelusta, erilaisista verkkojen valvontapalveluista sekä KSS Energian tuotekehityksen koordinoinnista.
Sähköverkon ylläpito
Yksi teknisen palvelun keskeisimmistä tehtävistä on sähköverkon ylläpito. Se tarkoittaa verkon tilan valvomista ja viankorjausta vuoden jokaisena päivänä. Asiakkaiden vikailmoituksiin ja kaukokäyttöjärjestelmän hälytyksiin reagoidaan välittömästi ympäri vuorokauden.
Sähköverkkoa pyritään koko ajan myös kehittämään niin, että asiakkaiden kokema sähkönjakelun keskeytys pienenisi. Lisäksi Tekninen palvelu toimii usein toimitusvarmuuden asiantuntijana sähköverkon rakennusurakoissa.
Tekninen asiakaspalvelu
Tekninen asiakaspalvelu tulee monelle tutuksi kiinteistöä rakentaessa, sillä kaikki liittymäkyselyt niin sähkön kuin kaukolämmönkin osalta kulkevat sen kautta. Lisäksi pientuotannon liittäminen verkkoon käsitellään teknisessä asiakaspalvelussa.
Myös asiakkaiden monenlaiset tekniset pulmat ratkotaan ammattitaitoisesti joko teknisen asiakaspalvelun toimesta tai organisaation muun asiantuntijaosaamisen avulla.
Valvontapalvelut konsernin tulosyksiköille
Tekninen palvelu tuottaa erilaisia valvontapalveluita muille konsernin tulosyksiköille. Niihin kuuluu esimerkiksi työajan ulkopuolinen katuvalo- ja liikennevalovalvonta sekä viankorjaus.
Myös mittareiden etäkytkentä sekä siihen liittyvät työtehtävät kuuluvat teknisen palvelun vastuualueelle.
Tuotekehitys
Tuotekehityksen kautta voidaan tuoda tarjolle kokonaan uusia tuotteita tai kehittää jo olemassa olevia. Tuote itsessään voi olla niin tavaratuote kuin palvelukin.
KSS Energia etsii aktiivisesti uusia tuotekehitysideoita sekä talon sisäisesti että esimerkiksi oppilaitosten ja yrityskumppaneiden kanssa tehtävän yhteistyön kautta. Kehitys voi lähteä myös asiakkaalta saadusta palautteesta tai ehdotuksesta. Tuotekehityksessä mikään idea ei ole liian pieni tai liian suuri!
KSS Energia on monialainen konserni, joka tarjoaa sähkönmyynnin lisäksi muun muassa sähköautojen latausratkaisuja, aurinkopaneeleja, lämpöratkaisuja sekä urakointipalveluja, kuten sähköverkkojen ja ulkovalaistuksen rakentamista. Jos tarjonnasta mielestäsi puuttuu jokin tuote tai palvelu, vinkkaa siitä meille. Lähetä ideasi osoitteeseen tuotekehitys@kssenergia.fi. Kaikki ideat ovat tervetulleita!
Jos mielessäsi on tuote tai palvelu, jonka haluaisit löytyvän myös KSS Energian tarjonnasta, siitä kannattaa ehdottomasti vinkata meille. Kaikki ideat ovat hyviä ja tervetulleita!
Lauri Peltola, tuotekehityspäällikkö
Tuotekehityksen työtehtävät
Tuotekehityksen työtehtävät
Markkinaseuranta
Aktiivinen tuotekehitysideoiden etsiminen niin talon sisäisesti kuin yhteistyössä oppilaitosten sekä yrityskumppanien kanssa
Tuotekehitysprojektien läpivienti - lopputuloksena lisäarvoa tuovia tuotteita tai palveluita
Lisätietoa tekniseen palveluun liittyen
Häiriökartta
Sähköverkon viat ja häiriöt näkyvät häiriökartalla lähes reaaliaikaisesti. Niistä tiedotetaan häiriöalueen asukkaita myös tekstiviesteillä.
Automatiikka apuna
Automatisoidun vianerotusjärjestelmä FLIRin itsenäisesti tekemä vianrajaus ja sähköjen palauttaminen kunnossa oleville verkonosille tarkoittaa, että vian aiheuttama sähkökatko koskee mahdollisimman harvoja asiakkaita.